Šta su nekada bile najnovije sportske vesti? 

Sportsko novinarstvo pojavilo se početkom 19. veka. Prvi sportski izveštaji su pisani sa takmičenja u kojima je uglavnom imala priliku da uživa samo elita tog vremena – to su bili trka konja ili, na primer, boks. Razvojem masovnih medija sport postaje važna komponenta svake novine i ogroman broj ljudi počinje da prati najnovije sportske vesti svakog dana – sve rezultate i najave takmičenja. 

Način na koji se prenose najnovije sportske vesti u svetu, ali i kod nas ni nakon Prvog svetskog rata se nije promenio. Ukoliko se prelistaju tadašnji najuticajniji beogradski listovi može se primetiti da najnovije sportske vesti čine najave utakmica, takmičenja, gostovanja i rezultati istih. 

Međutim, organizovani sportovi su vremenom postali veoma popularni pa se i način izveštavanja o njima znatno menjao. Na način prenošenja sportskih vesti je direktno uticala i pojava televizije i televizijski prenosi sa utakmica. Svako ko je imao TV prijemnik je mogao iz udobnosti svog doma da prati utakmice, takmičenja i navija za svjoj tim. 

Vrtoglavi uspeh televizije imao je veliki uticaj na to kako će se od tada prenositi najnovije sportske vesti u štampanim medijima. To definitivno više nisu mogli biti samo obični izveštaji gde je u ciframa izražen broj postignutih golova ili oboreni rekordi. 

U drugoj polovini 20. veka naglo je porasla i popularnost sportista i u svetu i kod nas. Utakmice su postajale sve posećenije, honorari i ugovori igrača su dosezali milionske cifre. Najbolji fudbaleri, košarkaši, igrači bejzbola ili ragbisti postali su idoli mladima i bili su nešto poput filmskih zvezda. Tabloidi su se utrkivali u tome ko će objaviti njihove fotografije iz života van terena – bilo to nešto nesvakidašnje i „skandalozno“ ili nešto svakodnevno, sasvim obično kao što je šetnja gradom ili kupovina. Osim toga, sportisti su sve više zarađivali, pa su najnovije sportske vesti, između ostalog, postale i informacije ili čak nagađanja o njihovim honorarima. 

Najnovije sportske vesti i pojava društvenih mreža 

Čitav svet je postao drugačiji sa razvojem interneta i pojavom društvenih mreža. One su svakako uticale na način i brzinu prenošenja informacija, pa su naravno i najnovije sportske vesti i njihov put do publike doživeli značajne promene. 

I sportisti, kao i sve ostale javne ličnosti, počeli su da koriste društvene mreže kako bi podigli svoju popularnost, ali i da bi, na neki način, promovisali sport i zdrav način života ili druge vrednosti koje posebno cene. 

Popularni sportisti preko društvenih mreža imaju više mogućnosti da se „približe“ svojim fanovima, da komuniciraju sa njima, ali i da steknu nove obožavaoce. Čitava publika, svi poštovaoci sporta i igrača danas u mogućnosti da direktno komuniciraju sa svojim „idolima“. 

Tako se još jednom promenio način izveštavanja o sportu. Danas su najnovije sportske vesti na portalima, između ostalog, i objave, na primer, Novaka Đokovića ili Bogdana Bogdanovića na društvenim mrežama, ili privatne fotografije popularnih sportista. 

Ono što možemo zaključiti je da su se same sportske vesti i najnovije sportske vesti i njihov način prenošenja znatno menjali tokom decenija. Na to je uticalo povećanje popularnosti različitih sportova, samih sportista, sve veći novac koji je u svetu sporta u igri, ali i pojava interneta i društvenih mreža koje sportisti često koriste za promociju sportske discipline kojom se bave, ali naravno i za komunikaciju sa svojim obožavaocima.

Оставите одговор