Od pojave masovnih medija i društvenih mreža najnovije sportske vesti su se značajno promenile. Dok su nekada rezultati sa takmičenja bili najvažnije sportske vesti, danas je situacija drugačija. Kako je došlo do toga?
Sportska takmičenja su oduvek privlačila široke narodne mase. Još u antičkoj Grčkoj je postojao kult negovanja atletskih disciplina, koje su bile usko povezane sa vojnim veštinama. Dokaz za to je organizovanje sportskih nadmetanja, a zatim i najvećeg takmičenja na svetu – Olimpijskih igara.
Najnovije sportske vesti nekada
Otprilike, pojavom organizovanih sportova u 19. veku, kao što su fudbal i košarka, pojavili su se i nedeljnici i žurnali koji su prenosili zabavni sadržaj namenjen mlađoj čitalačkoj publici i ženama. U tim žurnalima su se prenosile najnovije sportske vesti kao izveštaji sa utakmica i takmičenja.
Način prenošenja najnovijih sportskih vesti, u svetu, ali i kod nas, se nije promenio ni nakon Prvog svetskog rata. Ukoliko se prelistaju beogradski dnevni listovi može se primetiti da najnovije sportske vesti čine najave utakmica, takmičenja, gostovanja i rezultati istih.
Međutim, organizovani sportovi su vremenom postali veoma popularni pa se i način izveštavanja promenio. Takođe, na način prenošenja sportskih vesti je direktno uticala i pojava televizije i televizijskih prenosa sa utakmica. Tada je svako mogao iz udobnosti svog doma da navija za omiljeni tim. Zbog televizije najnovije sportske vesti u štampanim medijima su morale da se promene.
Popularnost sportista je u drugoj polovini 20. veka naglo porasla svuda u svetu, utakmice su postale sve posećenije, honorari i ugovori su dosezali milionske cifre. Gradili su se grandiozni stadioni i atletske dvorane.
Popularni sportisti su postali idoli mnogim mladim pojedincima. Fudbaleri, košarkaši, igrači bejzbola ili ragbisti su bili nešto poput filmskih zvezda. Tabloidi su se utrkivali u tome ko će objaviti njihove fotografije iz noćnog provoda ili tokom obavljanja najobičnijih poslova, kao što je kupovina. Osim toga, sportisti su sve više zarađivali, pa su najnovije sportske vesti, između ostalog, postali i njihovi honorari.
Najnovije sportske vesti u eri društvenih mreža
Razvojem interneta i pojavom društvenih mreža svet je postao drugačiji. Popularne ličnosti imaju više mogućnosti da se „približe“ svojim obožavaocima, da komuniciraju sa njima, ali i da steknu nove. „Obični ljudi“ su danas u mogućnosti da direktno komuniciraju sa svojim „idolima“. Sportisti, kao i svi ostali, koriste društvene mreže da bi podigli svoju popularnost, ali i da bi, na neki način, promovisali zdrav način života ili druge vrednosti koje posebno cene.
Tako se još jednom promenio način izveštavanja o sportu. Danas su najnovije sportske vesti na portalima, između ostalog, i objave Novaka Đokovića ili Bogdana Bogdanovića na društvenim mrežama, snimci najboljih golova na fudbalskom prvenstvu ili privatne fotografije popularnih sportista. Vesti poput: „Nikola Jokić na konjičkim trkama“ ili „Fotografije sa proslave Novaka Đokovića“, „Drugi medeni mesec Janka Tipsarevića“ imaju ogroman broj pregleda. Čitaoci su naviknuti na to da im se „servira“ što više detalja iz života njihovih miljenika.
Dakle, može se zaključiti da se način prenošenja sportskih vesti drastično promenio tokom decenija. Na to je uticalo povećanje popularnosti sportista, sve veći novac koji se „obrće“ u svetu sporta, ali i pojava interneta i društvenih mreža koje sportisti često koriste kao način komunikacije sa obožavaocima.